ROBÒTICA
Proposta:
A Pre-Botix els nens i nenes s’inicien en el món de la programació i la informàtica de manera motivadora i molt divertida. Treballem les bases del pensament computacional i lògic, que en el futur els servirà per programar videojocs, robots i tot tipus d’aparells amb diferents llenguatges.
Metodologia:
Al llarg del curs, els nens i nenes aprendran i posaran en pràctica els conceptes bàsics de la robòtica, com ara: programador i programar, robot, autòmat, circuits, etc. Per dur a terme l’activitat utilitzarem robots com la BeeBot, el Code-a-pillar, neuron, i robots de Lego WeDo, així com jocs de taula per treballar el pensament computacional. S’utilitzaran llenguatges de programació drag and drop en format tauleta com Scratch Jr, però encara no es programarà amb ordinadors. Cada setmana els alumnes tindran un nou repte a resoldre, amb possibilitat d’ampliació per aquells qui necessitin estirar més el seu petit projecte, que sempre es planteja com un joc.
Objectius:
Assentar les bases del pensament computacional i lògic. Millorar la capacitat d’abstracció i el disseny d'algorismes. Reconèixer patrons i generalitzar situacions. Fomentar el treball en equip i la col·laboració.
A càrrec de l’activitat: Isotropic |
Proposta:
A Botix I i II treballem la robòtica des d’una vessant educativa, amb una gran diversitat de materials. Aprendrem a programar diverses màquines i videojocs de la manera més divertida, i així anirem fent les primeres passes en el món de la programació, donant molta importància al pensament computacional. Durant el curs utilitzem una gran varietat de robots educatius i diferents llenguatges de programació per blocs, per tal que els alumnes siguin flexibles i aprenguin a utilitzar els seus coneixements en diferents situacions.
Metodologia:
Els materials que s’utilitzaran com a suport per treballar els continguts seran robots (com per exemple mBot, drons o els robots de Lego Wedo i Mindstorms), programes d’ordinador (coml’Scratch, Tynker o MakeCode), màquines (com plaques MakeyMakey o Micro:bit) o diferents jocs enfocats a la millora del pensament computacional (com Gravity Maze o Robot Turtles).
Objectius:
Adquirir una base sòlida que en el futur els servirà per programar videojocs, robots i tot tipus d’aparells amb diferents llenguatges. Reconèixer patrons, generalitzar situacions. Millorar la capacitat d’abstracció i el disseny d'algorismes.
A càrrec de l’activitat: Isotropic |